Saturday, June 27, 2009

موزه مجازي عراق راهي نوين براي ورود به گردشگري موزه‌ها

موزه مجازي عراق راهي نوين براي ورود به گردشگري موزه‌ها
سايت موزه‌ مجازي بغداد كه با هدف دستيابي آسان‌تر به موزه‌هاي سراسر جهان به كار افتاده است، آثار تاريخي را از دوران‌هاي گوناگون كشور عراق به نمايش درآورده است.
خبرگزاري ميراث فرهنگي_گردشگري_سايت موزه‌ مجازي بغداد در شبكه جهاني اينترنت كار خود را آغاز كرد.
اين موزه‌ مجازي كه با هدف دستيابي آسان‌تر به موزه‌هاي سراسر جهان به كار افتاده است، آثاري را از دوران‌هاي گوناگون باستان‌شناسي در خود جاي داده‌است.
به گزارش تارنگار امرداد، آثار دوران پيش از تاريخ اين موزه شامل تابوت‌ها، تنديس‌ها و سفالينه‌هاي به‌دست آمده در كاوش‌هاي باستان‌شناسان در كشور عراق است .
آثار مربوط به سومريان، اكديان، پارت‌ها و ساسانيان و دوران اسلامي در اين موزه‌ مجازي كه تنها از اينترنت و وب سايت اين موزه در دسترس است، گردآوري شده‌اند.
با رفتن به هر تالار اين موزه با چند اثر باستاني روبرو خواهيد شد و با اشاره كردن به هريك از اين آثار پنجره‌اي كه دربردارنده‌ توضيحاتي درباره‌ي هريك از اين اثرهاست براي شما گشوده ‌مي‌شود.
در پنجره‌ باز شده توضيحاتي درباره‌ پيشينه‌ اثر، كاربرد احتمالي آن در گذشته و جايگاهي كه هريك از آثار در آن محل پيدا شده ‌است را خواهيد يافت.
قيلم‌هاي كوتاه مستندي كه درباره هريك از اين آثار ساخته‌شده‌اند نيز شما را در اين گشت‌وگذار اينترنتي همراهي مي‌كنند.
در هربخش، افزون بر آثار باستاني، نقشه‌اي كه تقسيمات كشوري و شهري، به همراه نام شهرهاي مهم آن روزگار را در خود گنجانده‌است به نمايش در مي‌آيد.
سنگ ترازوهاي مرغابي شكل، تنديس سفالينه زن مربوط به 5200 تا 4000 قبل از ميلاد، تنديس سر يك نجيب‌زاده‌، تابوت و... از آثار باستاني جالبي هستند كه در اين موزه‌ مجازي به نمايش درآمده است.
براي گشت و گذار در موزه مجازي بغداد مي‌توانيد به آدرس اينترنتي.
مراجعه كنيد www.virtualmuseumiraq.cnr.it

No comments: