Sunday, January 10, 2010

تبدیل جاذبه گردشگری به قبرستان برای رضای خدا

تبدیل جاذبه گردشگری به قبرستان برای رضای خدا






آره واقعا همینه که دارین می خونین.
چند وقت پیش رفتم به شهرم تفرش برای درس خوندن...در همین حین یک روز رفتم بیرون برای هواخوری در قسمتی از شهر به نام" فم " که به معنای ورودی و دهانه است ؛چون دقیقا از این قسمت از ارتفاعات وارد شهر تفرش میشوید.
باری، ما رفتیم به پارکی به نام "پارک قوری" که در همان ورودی شهر قرار دارد و درآنجا 3 سال پیش یک چایخانه به شکل یک قوری بزرگ با استکان و نلبکی ساخته بودن و اونجا شده بود محل تفریح یک شهر در تابستان و بهار و پاییز.
اما آنروز صحنه ای که دیدم این بود:  پارکی تهی که در بالای تپه پارک که قوری بود چند قبر بود. اما دیگر اثری از قوری و تشکیلات چایخانه نبود.  تقریبا هیچی نبود جز خاک مرده!
پیگیری که چه شده و این خبر به دستم رسید: امام جمعه جدید که تفرشی نیست ،تازه اومده و دستور داده که قوری برای جای قبر شهدای گمنام تخریب بشه!
نکته: شهر تفرش دارای هکتار ها زمین بایر و قابل ساخت و ساز است.
جالبه بدونید این قوری به عنوان جاذبه دست ساز بسیاری از گردشگران را برای بازدید و تفرج در شهر تفرش از نقاط نزدیکی مثل قم، اراک، فرمهین، آشتیان و فراهان به تفرش میکشانید و باعث رونق منطقه شده بود اما حالا دیگر چه  تفریحی برای جوانان شهر و گردشگران باقی مانده؟
پس مواد مخدر مصرف میکنیم.
خوش باشید که خوب داریم نابود میشیم. آی شهدای گمنام من شرمنده ام .....ولی یک روز بر میخیزید و شهادت می دهید.

ببخشید عکس قوری را نذاشتم. وای بر من که فکر میکردم هنوز وقت دارم.....


تو رو به خدا به حرف عباس جعفری گوش کنید: " از هرچی به درد بخور بود ،عکس بگیرید. از خرابه ها، طبیعت و....هرچی چون شاید فردا نباشند و بچه هاتون نبینند چی اونجا بوده......."
آره راست میگفت

No comments: