Saturday, April 3, 2010

سیزده به در یا سبزه دری (دریدن)..... و این است داغانی من


ما هم رسمهایی داریم ها!
آخه رفتن به طبیعت برای رد نحسی به چه معنیه؟
از سفرم شب 12 رسیدم و می خواستم 13 نوروز را در خانه باشم. روزی بس کسل کننده چون تا3 روز قبل فقط خوش گذرونده بودیم. بگذریم ساعت 3 بعد از ظهر زدم بیرون ببینم چه خبره.
وایا!   ربا!  باری تعالا!
این چه قوم الظالمینی هستن که تو خیابانهای تهران دارن زندگی میکنند. صحنه ها را از شمال، جنوب، مرکز و غرب تهران براتون بازسازی میکنم:
خیابونها چه خلوت هستند...آه چه قدر خوبه....چند ثانیه بعد: پارک شریعتی سگ میزنه و گربه میرقصه، فقط آدم و هیچ نقطه سبز یا سبزه ای دیده نمیشه، تل سیاهی از ادم لای و گاهی بالای درختان....هیچ سبزی باقی نمونده که روش چادر نزده باشند.
کناره های سه راه ضرابخانه که مشرف به همت است: زمینی برای فوتبال و فریز بی. سبزه:نه! چیزی نمونده.
پارک نیاوران: و حتی دریغ از یک جای سوزن، وحتی ایست بازرسی هم دم درش گذاشتن که مردمی که اون تو هستم و بیرون رو بگردن تا شاید چیزکی، نوک تیزکی، بمبی، پرچم سبزی! .....اهههههم آقا بی خیال.خلاصه خر تو خر .پارک نیاوران را سراسر سیاهی گرفته است.
اتوبان حقانی و پارک بهشت مادران: وا مصیبتا!   یا واویلا!
نبودید ببینید چه صحنه هایی من دیدم: از ابتدای نوبخت تا خود میدان ونک در دوطرف حقانی کیپ تا کیپ ماشین، آدمها هم در هر نقطه ای که سبز بود و اون موقع دیگه نبود دیده میشدند.
منظر رغت بار: کتابخانه ملی ایران جایگاهی برای پیک نیک بیش از 100 نفر آدم!
پارک آب و آتش داشت میترکید...اصلا ولش کن.
سرتاسر پارک ملت و سبزی های اطراف ولی عصر.
خداوندگارا........عشق من اتوبان مدرس رو ندیدید: فکر کنم دیگه زیبایی کناره های اونجا رو همه دیدن: ولی اون روز باز هم زشتی بر چهره ان دراز شمالی جنوبی نشست: دشتی از آدم های جلف و بی سر و ته که داشتند به قول خودشون سیزده به در میکردن!
واقعا چرا در روز طبیعت ، مردم به جای حفظ طبیعت اون رو   " میدرند"؟
چرا همه سبزه های بدبخت رو گره میزنند و میندازند در جوی و رود تا راه آب ها بسته شود؟بابا اگه با این چیزا درست میشد که .....آره و اینا!
راستی چرا؟
البته وقتی استاد گرانقدر من در دانشگاه میگویند که باید روزی برسد که همه بتوانند به راحتی با چادر و گاز پیک نیک در همه جا سفر کنند( این استاد را همه میشناسند، چون در دولت خدوم در حال بررسی یارانه هاست) پس این کار کاملا درست به نظر میرسه....
خدا....خخخخدااااااااااااا......دادا، فغانا، فریادا.....به دادم برس

No comments: