Monday, September 14, 2009

مرد طبيعت در كام طبيعت....خدا كند كه بيايي


زندگينامه طبيعت مرد ايران

عباس جعفري طبيعت مرد نامي ايران ، متولد 1341 شهر مشهد است. وي در بيست و پنج سال گذشته به طور موازي در زمينه هاي مختلفي همچون عکاسي، روزنامه نگاري، راهنماي گردشگري ، کوه نوردي و تدريس اکوتوريسم فعاليت مي کرده است.

هوش سرشار، انرژي فراوان و علاقمندي عجيب به سفرو طبيعت باعث شده بود که او اين همه فعاليت متفاوت را در بالاترين سطح حرفه اي انجام دهد. عباس به اغلب قله هاي بالاي هفت هزار متر جهان صعود کرده و يکي از سرشناس ترين کوه نوردان ايران محسوب مي شود. عکــس هاي او از طبيعت و مردم ايـــــران و جهان سرشـــــناس ترين نشريات بين المــللي (از جمله نشنال ژئوگرافيک ) چاپ شده و نيز عکس هاي کتاب " راه ياب ايران " نيز منبعي است از تصاويري که عباس درطول سفر از گوشه و کنار ايران گرفته است. وي روزنامه نگاري را با مجـــله شکار و طبيعت (اسبق ) آغاز کرده و هميشه سفرنامه ها و يادداشت ها و عکس هاي او در معتبرترين نشريات گردشگري کشور چاپ مي شده است. وي نقش قابل توجهي در شناسايي بسياري از مناطق دور افتاده و مردم بومي ايران داشـــته ومي توان گفت بسياري از آئين هاي ايراني به واسطه تلاش عباس جعفري بوده که اقبال ثبت و ماندگاري پيدا کرده است.
از وي هم اکنون کتاب "راه ياب بيابانگردي در ايران " توسط انتشارات فرهنگ معاصر در مرحله تدوين نهايي قرار دارد. وي در حال حاضر عمدتاً به عنوان راهنماي سفر فعال بوده و نيز دبير گروه اکوتوريسم خبرگزاري محيط زيست ايران ( ايرن ) است.
فرخنده صادق ، يکي از دو زن ايراني فاتح اورست، همسر عباس جعفري بوده و در آن سانحه ناگوار نپال، شاهد برگشتن قايق عباس و ناپديد شدن او بوده است .
هم اکنون جستجو براي يافتن عباس ادامه دارد.

No comments: