Saturday, September 19, 2009

جستجوگران اميدوارانه ادامه مي دهند

 
ايرن – عمليات جستجو براي يافتن عباس جعفري، طبيعت مرد نامي ايران همچنان ادامه دارد.


اکنون عمليات در بخش نخست از محدوده هاي سه گانه تعيين شده براي جستجو پايان يافته و گروه هاي نجات عمدتاً بر محدوده دوم متمرکز شده اند . بخش نخست عمدتاً شامل خود رودخانه تريشويلي مي شده است، يعني جايي که از بيشترين احتمال براي يافتن عباس برخورداربوده، بخش دوم محدوده اي با امکان متوسط را در بر مي گيرد، که عمدتاً شامل حوزه هاي پايين دست و مناطق جنگلي اطراف رودخانه مي شود. بخش سوم با احتمال " کم " شامل محدوده هاي دورتر از رودخانه مي شود. نيافتن نشانه اي از عباس در محدوده شماره يک، مي تواند خبري اميدوارکننده هم محسوب شود، زيرا اين احتمال را که عباس رودخانه را ترک کرده و توسط خود و شايد بومياني که او را پيدا کرده باشند، به جايي درخشکي منتقل شده باشد، افزايش مي دهد .
هم اکنون با توجه به گسترده تر شدن محدوده جستجو گروه هاي نجات به دسته هاي کم تعدادتر، وحتي يک نفره تقسيم شده و روانه جنگلها و دامنه هاي کوهستاني مشرف به رودخانه تريشويلي شده اند.
آنها هر کدام با نشان دادن عکس عباس به بوميان، سعي مي کنند ردي از او پيدا کنند. اعضاي ايراني تيم هاي نجات با توجه به شناختي که از توانايي هاي جسمي و روحي عباس دارند، همچنان با اميدواري تاکيد بر تداوم عمليات جستجو دارند. آنها مي گويند عباس بسيارطبيعت گرد جان سخت، با تجربه و ماهري است وحتي به فرض آسيب جسمي توانايي حفظ جان خود در شرايطي بسيار دشوار را دارد و نيافتن او در محدوده رودخانه اين اميد را افزايش مي دهد که اکنون جايي مابين درختزاران و يا درميان بوميان منطقه منتظر گروه هاي نجات باشد.
شرح عکس: دوربين عباس: دوربيني که ناب ترين لحظه هاي طبيعت و مردم ايران را ثبت کرده است. دعا کنيم که عباس باز در کنار اين دوربين قراربگيرد. ميرث طبيعي و فرهنگي ايران همچنان نيازمند نگاه ساحر عباس براي ثبت و ماندگاري است.

No comments: