Monday, September 14, 2009

نپالي‌ها به زنده بودن "عباث" اميدوارند


به گزارش خبرگزاري محيط زيست ايران هم اکنون راديوي سراسري نپال هر چند لحظه يک بار مشخصات عباس را اعلام کرده و از مردم محلي مي خواهند در صورت يافتن نشانه اي از او به گروه هاي جستجو اطلاع دهند.
از صبح امروز تلويزيون نپال نيز چندين بارتصوير عباس را نشان داده و براي يافتن او از مردم اين کشور استمداد طلبيده است.
فرخنده صادق، همسر عباس که در اين سفر همراه او واز نزديک شاهد حادثه بوده است، صبح امروز با بستگان خود در تهران تماس گرفته واز تلاش گسترده تر گروه هاي نجات براي يافتن عباس خبر داده است.
گزارش ديگري حاکي است که عصر ديروز يک گروه سه نفره مرکب از دو متخصص رفتينگ و يک کوه نورد براي کمک به گروه هاي جستجوگر از ايران راهي نپال شده و نيمه شب ديشب موفق شده اند خودرا به حوالي رودخانه "تريشولي " محل وقوع حادثه برسانند .
عباس جعفري اکوتوريست، کوه نورد و عکاس نامدار ايراني از دوشنبه گذشته در چين کاياک سواري در رودخانه تريشولي نپال به دام يک گرداب افتاده و مفقود شده است. قايق او ديروز پيدا شد، اما با وجود جستجوهاي گسترده هنوز نشانه اي از خود او پيدا نشده است
جستجو براي يافتن عباس جعفري در نهرهاي فرعي منتهي به رودخانه تريشولي و جنگل هاي باتلاقي منطقه ادامه دارد.

همچنين گروه ايراني جستجوگر لحظاتي پيش در تماس تلفني با تهران اعلام کردند مردم محلي کماکان به زنده يافتن عباس اميدواربوده و مي گويند شرايط جغرافيايي منطقه به گونه اي است که حتي مجرب ترين طبيعت گردان امکان گم شدن در آن را دارند و تاکنون به دفعات طبيعت گردان خارجي در اين منطقه گم شده و چندين روز بعد زنده پيدا شده اند.
ديروز محمد عليان و محمد تاجران خود را از تهران به منطقه رسانده اند تا به فرخنده صادق و ديگر گروه ايراني حاضر در منطقه براي يافتن عباس کمک کنند. ديروز دو گروه ده نفره از مردم محلي توسط گروه ايراني استخدام شدند تا در عمليات جستجو به ديگر گروه هاي دولتي حاضر در منطقه کمک کنند. اين منطقه وسيع، بکر و بسيار صعب العبور بوده و اغلب مردم محلي آن هيچ دسترسي به راديو وتلويزيون ندارند واز اين نظر بعيد نيست که هيچکدام از فراخوان هاي مکرر چند روز اخير راديو و تلويزيون نپال را براي همکاري در جهت يافتن عباس نديده يا نشنيده باشند. فرخنده در تماس امروز صبح خود با تهران کماکان از دوستداران عباس خواسته است براي او دعا کنند.
عباس جعفري طبيعت گرد، عکاس و روزنامه نگار سرشناس ايراني به خاطر سانحه اي در حين کاياک سواري دررودخانه تريشولي نپال از دوشنبه هفته پيش مفقود شده است.
.
.

No comments: