Wednesday, November 18, 2009

و من به ایران سپید اما همیشه سبز بازگشتم



درود بر همه ایرانیان و همه دوستان عزیزم
من الان از فرودگاه بحرین وصل شدم و دارم به ایران باز میگردم
فکر کنم حدود ساعت 5 صبح برسم به خانه همیشه سبزم
اگه متوجه شده باشین نوشتم که اینترنت یه جاهایی بود و یه جاهایی نبود و یه جاهایی خیلی گران بود

اما واقعا خیلی حرف دارم....کلی تجربه برای سفر به اروپا، کلی اطلاعات خوب
الان همه عزمم را جزم کردم برای شما که در خدمتتون باشم. البته کمی پول در ایتالیای زیبا به وسیله دزدهای معروفش از کفم رفت ولی با کارهای مختلف نصفشو جبران کردم.
براتون میگم چه جوری!
از امروز سفرنامه اروپا و نکات ان را براتون مینویسم.
از یونان هم کمی بگم:
عالی بود...هوا بهاری...مردم مهربان و خون گرم...البته بسیار زیبا
محیط شهر مثل ایران و به خصوص تهران ،تقریبا همه جا بافت سنتی و مثل اسطوره هاشون...هرکولس و زئوس و آتنا و....
پر از رستوران و کافه
پر از محله های قدیمی و مردم باحال
ساحل های زیبا...غذاهای خوشمزه با طعم ایرانی و ترکی....البته سالاد یونانی یادتون نره بخورین
درختان زیتون که در همه جا دیده میشه و طعم روغن زیتون که آدم رو مدهوش میکنه
درختان نارنج، نارنگی و پرتغال

راستی یه چیزی یادم افتاد: تو هر کشوری رفتیم ، چون توی پایتختشون بودیم روزایی که برای گشت شهری یا همان City Tour می رفتیم هر روز تظاهرات به ما میخورد.
 اولین تظاهرات در پاریس در مرکز شهر و نزدیک محله پیگال به دلیل مسائل اقتصادی
دومین در رم در نزدیک واتیکان و محله Del Corso به خاطر باز هم مسائل اقتصادی و شکایت از دولت
سومین که من را به یاد ایران انداخت در آتن و درمحله پلاکا و میدان سینتاگما بود که خیلی جالب بود.
در آتن همه داشتند برای بازگشت کومونیست تلاش میکردند به خصوص دانشجویان به شدت مخالف دولت بودند و علیه دولت شعار میدادند.
خیلی جالب بود....از صبح روز 17 نوامبر دانشجویان در خیابانها گل رز و میخک قرمز پخش میکردند و همه جا پر از پرچم داس و چکش و عکس استالین بود .
چیزی که من فهمیدم این بود که چند سال پیش (حدود 30 سال) گروهی از مردم و دانشجویان علیه دولت قدرت طلب و حکومت مطلقه که بسیار فشار آورده بود قیام کردند و بسیاری از دانشجویان را کشتند. (مثل قیام 15 خرداد)
حالا به احترام اون روز در این تاریخ دانشجویان به خیابانها می آیند و علیه دولت فعلی تظاهرات میکنند.
نکته جالبتر این بود که نیروهای نظامی مثل یگان ویژه و اطلاعات و لباس شخصی و پلیس تمام شهر را تحت کنترل در اورده بودند و با اشک اور و تیر هوایی از مردم پذیرلیی کردند....خلاصه یاد اور بعضی روزها شد....بماند
خدااااا!    حرف زیاده به خدا!
بگذارید هواری بزنم
 

No comments: